رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» بیش از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد زمان برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان مشخص شد برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم گزارش عملکرد وزارت خارجه در دولت سیزدهم از زبان کنعانی ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند
سرخط خبرها

خوش‌بینی واشنگتن پست از حرکت ایران و آمریکا به سوی برجام

  • کد خبر: ۶۴۶۷۹
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
خوش‌بینی واشنگتن پست از حرکت ایران و آمریکا به سوی برجام
یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران و آمریکا در حال حرکت به سمت طرحی برای برداشتن گام های همزمان و متوالی برای بازگشت به برجام هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره روند مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین که آمریکا نیز به صورت غیرمستقیم در آن حضور دارد به بررسی اظهارات مقامات هر یک از طرف‌ها در روز‌های اخیر پرداخت و نوشت: مقامات حاضر در وین روز دوشنبه گفتند که مذاکره کنندگان وارد مرحله تهیه پیش نویس برای ایران و آمریکا شده‌اند تا این دو کشور بتوانند به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردند.

 

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با اعلام این خبر گفت: هرچند هنوز تا رسیدن به گام‌های عملیاتی فاصله زیادی داریم، اما از صحبت‌های کلی به توافق بر سر گام‌های مشخص برای دستیابی به هدفمان رسیده‌ایم.

 

همچنین انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده این مذاکرات گفت که پیشرفت‌هایی در وین حاصل شده است.

 

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز مذاکرات وین را درست و متفکرانه توصیف کرد و گفت: ما نظراتمان را به هیئت‌های حاضر منتقل کرده ایم. تاکنون هیچ دستاوردی حاصل نشده است، اما انتظار هم نداریم که این روند آسان و سریع باشد.

 

به نوشته واشنگتن پست، مقامات ایران در طول این مذاکرات سرسختانه تاکید دارند که آمریکا به عنوان کسی که توافق هسته‌ای را کنار گذاشته است، ابتدا می‌بایست اولین گام‌ها برای بازگشت به توافق را بردارد. ایران خواهان این است که تمام تحریم‌های بازاعمال‌شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پس از خروج از برجام و همچنین رفع ۱۵۰۰ تحریم جدید اعمال شده در راستای کارزار "فشار حداکثری" از سوی دولت او است.

 

این روزنامه آمریکایی افزود:، اما به گفته مقامات مطلع از این مذاکرات که خواستند نامشان فاش نشود، ایران و آمریکا در حال حرکت به سمت طرحی برای برداشتن گام‌های همزمان و متوالی برای بازگشت به برجام هستند.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد که یک تفاهم جدید برای اجرای طرح پایبندی در برابر پایبندی در حال شکل‌گیری در جریان این رایزنی‌ها است.

 

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: از نظر من هر دو طرف اراده خوبی برای رسیدن به یک توافق دارند و این خبر خوبی است. آن‌ها خواهان دستیابی به یک نقطه مشترک برای توافق هستند و از حرف‌های کلی به مسائل متمرکز‌تر رسیده اند که از یک طرف شامل لغو تحریم‌ها و از طرفی دیگر اجرای تعهدات هسته‌ای می‌شود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->